Реформування ФГВФО відповідно до існуючих викликів

ПРЕС-РЕЛІЗ

Реформування Фонду гарантування вкладів зумовлене необхідністю відповісти на виклики, які виникли в останні два роки.

Так, за період з 1998 до 2013 року неплатоспроможними стали 34 банки, а за 2014-2015 роки – 63 банки, серед яких є один системний банк і банки з групи найбільших. Обсяги виплат гарантованої суми за перші 15-ть років діяльності Фонду становили 5,84 млрд грн, а за останні два роки вкладникам неплатоспроможних банків уже виплачено більше 59 млрд грн і близько 12,4 млрд грн ще потрібно виплатити.

На сьогодні балансова вартість активів банків, які знаходяться в управлінні Фонду, становлять більше 380 млрд грн. Їхня оцінка у деяких банках вже завершена, а в інших ще триває. За даними на цьому етапі обсяг оціночної вартості активів 52-вох банків становить 93,6 млрд грн.

В рамках проведення розслідування фактів доведення банків до неплатоспроможності, Фонд подав до правоохоронних органів 250 заяв на суму 103,96 млрд грн, в яких фігурантами є власники та менеджери банків. 

З цього приводу директор-розпорядник Фонду гарантування вкладів Костянтин Ворушилін зазначив: «Для забезпечення ефективної роботи з таким обсягом активів виникла потреба інституційного зміцнення Фонду гарантування вкладів. У цьому напрямку вже зроблені серйозні кроки».

На першому етапі цього процесу було вдосконалено законодавчу базу. Основні зміни в роботі Фонду гарантування вкладів, з врахуванням кращих світових практик, передбачені з 1 січня 2016 року. Їх основне завдання і головна мета - це підвищення ефективності та прозорості процесу виведення неплатоспроможних банків з ринку.

«У зв'язку з цим, у Фонді починається масштабна реорганізація та зміна структури. Консультантами у цьому процесі виступають представники Світового Банку та Міністерства фінансів США», - сказав заступник директора-розпорядника Андрій Оленчик.

Зокрема, триває робота над створенням департаменту консолідованого продажу майна збанкрутілих банків. Він буде супроводжувати управління активами та їх продаж у всіх неплатоспроможних банках, об’єднуючи функції, які на даний момент знаходяться у сфері відповідальності уповноважених осіб Фонду. Нова система дозволить підвищити прозорість і скоротити витрати на управління активами неплатоспроможних банків.

Для забезпечення консолідації активів неплатоспроможних банків, у Фонді гарантування буде створене сховище даних, роботу якого забезпечить новостворений департамент інформаційних технологій. Планується, що саме це в подальшому стане платформою для консолідації фінансової та операційної діяльності неплатоспроможних банків.

Також створюється департамент фінансових розслідувань, який буде займатися власникам і пов'язаними особами, дії або бездіяльність яких стали причиною банкрутства банків. В межах цього департаменту буде запущена антикорупційна програма всередині Фонду.

Передбачається також створення підрозділу із захисту прав споживачів та сектору з підвищення рівня фінансової грамотності громадян.

Перехід на нову організаційну структуру Фонду гарантування буде завершено до другого кварталу 2016 року.

Зазначені заходи з реформування забезпечать збільшення надходжень, що дозволить Фонду виконати свої зобов’язання перед державою, кредиторами неплатоспроможних банків та ефективніше реалізовувати функції, передбачені Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».

 

Відділ зв’язків з громадськістю

та міжнародними організаціями

ivs@fg.gov.ua

(044) 333-35-63