22.05.2020

Заходи безпеки при користуванні банкоматом

Перед використанням банкомату уважно огляньте його зовнішній вигляд. Якщо Ви виявили підозрілі пристрої на клавіатурі або біля отвору для приймання картки, не використовуйте цей банкомат та повідомте про нього банк, якому він належить.

Намагайтеся користуватися одними й тими ж банкоматами, запам’ятати вигляд їх клавіатури та отвору для платіжної картки. Не користуйтесь банкоматом, який Ви не знаєте, оскільки він може містити шахрайські пристрої.

Не користуйтесь банкоматом з поганим освітленням, або якщо він знаходиться в глухому, важко доступному місці. Не користуйтесь банкоматом, якщо помітили, що на ньому встановлені зайві пристрої, яких Ви не помічали раніше. Це можуть бути пристрої, встановлені шахраями для отримання даних Вашої платіжної картки або отримання Ваших коштів.

Якщо Ви помітили, що людина перед Вами використовує багато платіжних карток, а особливо, якщо вони білого кольору, повідомте про це банк.

При введені PIN-коду в банкоматі або торговельній мережі слідкуйте, щоб його не помітили оточуючі. Для цього прикрийте клавіатуру рукою або гаманцем, або тримайте на клавіатурі обидві руки, щоб не було зрозуміло, які кнопки Ви натискаєте.

Не використовуйте пристрої, які потребують введення ПІН-коду для доступу в приміщення, де розташовано банкомат.

Не довіряйте стороннім особам, якщо ті втручаються у Вашу роботу з банкоматом, навіть якщо ці особи (особа) представляються працівниками банку чи спеціалістами з обслуговування банкомату.

Намагайтеся не тримати на виду Ваш гаманець та отримані з банкомату гроші. Не рахуйте отримані гроші, якщо біля банкомату присутні сторонні особи.

Намагайтесь не помилятися при вводі PIN-коду, тому що після трьох неправильних спроб платіжна картка може бути заблокована банкоматом.

На прийняття Вами рішення в кожному пункті меню відводиться близько 30 секунд. Якщо впродовж цього часу Ви не зробите свій вибір, банкомат поверне Вам платіжну картку, а в разі, якщо Ви не заберете платіжну картку, банкомат вилучить її з метою безпеки.

Після отримання готівки в банкоматі необхідно перерахувати купюри та переконатись у тому, що платіжна картка була повернена банкоматом, дочекатись видачі чека в разі його запиту і тільки після цього відходити від банкомата.

Якщо банкомат працює некоректно (наприклад, довгий час перебуває в режимі очікування, мимоволі перезавантажується), відмовтесь від його послуг. Скасуйте поточну операцію, натиснувши на клавіатурі кнопку «Скасувати» («Отмена» або «CANCEL») і дочекайтесь повернення платіжної картки.

Якщо під час проведення операції через банкомат платіжна картка не повертається, то необхідно зателефонувати до банку за телефоном, який зазначено на банкоматі, та описати ситуацію, що склалася, а також звернутися з цього приводу до банку-емітента, який видав платіжну картку.

 Приготуйте картку заздалегідь – намагайтеся не витрачати часу біля банкомату на пошук картки в гаманці.