Вітаємо на оновленому сайті Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Сайт працює в режимі наповнення та тестування. Якщо у Вас виникнуть запитання чи пропозиції надсилайте їх, будь ласка, на адресу: irf-support@fg.gov.ua. У разі виявлення помилки виділіть текст і натисність Ctrl+Enter

Що робити, якщо термінал/банкомат «зажував» гроші або не повернув решту?

Уявіть ситуацію: ви вставили в термінал/банкомат значну пачку, банкнот, він їх «з'їв», але на рахунок кошти не зараховані, або не вірно перерахував і не видав залишок. І ось ви стоїте перед бездушною машиною, без грошей і без доказів. Що робити?

1. Не панікувати. Проблеми в роботі терміналу/банкомату можуть виникнути через короткочасний збій в системі. Іноді варто просто почекати деякий час, щоб внесені гроші надійшли на рахунок.

Зверніть увагу! Банкомат може видати залишок через певний проміжок часу. Якщо вас в цей момент поруч не буде, а гроші забере хтось інший, повернути готівку буде набагато складніше.

2. Зафіксувати всі деталі. Щоб надалі довести факт недоотримання вами готівки через термінал/банкомат, обов'язково запам'ятайте або запишіть такі дані:

  • точний час виконання банківської операції (дату, години та хвилини);
  • адреса розташування терміналу/банкомату, його номер, якщо він зазначений на лицьовій стороні пристрою;
  • суму внесених вами й отриманих терміналом/банкоматом грошових коштів;
  • наявність або відсутність у терміналу/банкомату камер відеоспостереження (записи можуть підтвердити всі ваші дії).

3. Звернутися в банк. Якщо карта була видана одним банком, а користувалися ви нею у банкоматі іншого банку - звертайтесь до банку-власника банкомата.

Якщо проблеми виникли в іншій державі - зверніться до банку, який видав вам картку. Але пам'ятайте, що перевірка такої операції може зайняти до двох місяців.

Зателефонуйте на гарячу лінію банку (телефон може бути вказаний на банкоматі або «на вашій картці» ), не відходячи від місця події. Співробітники банку вас проінструктують про порядок дій у подібній ситуації.

Якщо по телефону вашу заяву в банку не зареєстрували, залиште письмову претензію до банку. У ній вказується:

П.І.Б. і паспортні дані, інформація про картку, термінал/банкомат та подію, що сталася. А також вимога про повернення ваших коштів та /або виготовлення нової картки». Заяву треба подавати не пізніше наступного дня з моменту виникнення проблеми з терміналом/банкоматом.

У відділенні банку вашу заяву  мають обов’язково зареєструвати та присвоїти їй відповідний номер. За таким номером заяви ви зможете надалі контролювати розв'язання вашої проблеми. Для надійності зніміть копію з заяви-претензії й залиште її собі. Або напишіть заяву у двох примірниках і попросіть поставити підпис та продублювати реєстраційний вхідний номер про прийняття на вашому примірнику.

За фактом, описаним в заяві-претензії банк проведе розслідування. При інкасації перевірять, чи є в терміналі/банкоматі зайві гроші, потім можуть при необхідності переглянути записи з камер відеоспостереження і відстежити грошові перекази за рахунком. Формальний термін розслідування подібних ситуацій - до 45 днів.

Як убезпечити себе від технічних збоїв терміналу/банкомату? Щоб зменшити ризик виникнення проблем при роботі з терміналами/банкоматами, достатньо дотримуватись таких простих рекомендацій:

  • не вносіть в купюроприймач зім’яті або пошкоджені (надірвані та\або заклеєні) банкноти.
  • перед внесенням пачки банкнот, зніміть з неї гумки та затискачі.
  • не вносіть готівку більше ніж 40 купюр за один раз.
  • якщо на вулиці мороз (нижче -10-15 °C), користуйтеся банкоматами, що стоять в опалюваних приміщеннях. На холоді збільшується ймовірність виникнення технічних збоїв в банкоматі.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисність Ctrl+Enter