Що і як продає Фонд гарантування та навіщо потрібні «голландські аукціони» – ФГВФО та ProZorro.Продажі провели перший спільний тренінг для ЗМІ

27.07.2017

ПРЕС-РЕЛІЗ

Trening sales26 липня команди Фонду гарантування та  ProZorro.Продажі провели перший спільний тренінг для журналістів на тему: «Продаж активів неплатоспроможних банків: робота з боржниками, система ProZorro.Продажі і «голландські аукціони». Про те як активи стають лотами на аукціонах, де шукати інформацію про виставлене майно банків, що ліквідуються, та як працюватимуть «голландські аукціони», перший із яких відбудеться уже у вересні – розповіли Максим Нефьодов,  перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України, Тарас Єлейко, директора департаменту консолідованого продажу активів Фонду, та Олексій Соболев, керівник проектного офісу ProZorro.Продажі. 

Відкриваючи тренінг Максим Нефьодов розповів: «Продавці вже помітили ефективність ProZorrо.Продажі, тому їх кількість стрімко зростає. До системи приєдналися НБУ, Пенсійний фонд НБУ і великі держпідприємства, однак у нас на неї ще більші плани: вже зараз юстуємо документ, щоб пустити перші об’єкти малої приватизації також через ProZorro.Продажі. Паралельно працюємо над тим, щоб додати ще один варіант продажів - “голландський аукціон” - аукціон на зниження ціни. Це має допомогти із продажем, перш за все, проблемних активів. Наша головна тут мета покращити конверсію продажів таких активів».

Впровадження «голландських аукціонів» стане продовження реформи реалізації активів банків, що ліквідуються, яка розпочалась у Фонді понад два роки тому. Із запланованого – уже переведено всі торги на електронні майданчики, забезпечено максимальне розкриття інформації про активи, разом із Проектним офісом МЕРТ створено та запущено систему ProZorro.Продажі. Зважаючи на те, що крайній термін ліквідації банків спливає у найближчі рік-два – зараз максимальні зусилля Фонду спрямовуються на підвищення темпів реалізації активів.     

«80% активів банків у нашому управлінні – кредити, і швидкість їх продажу є критично важливою. Адже щойно банк визнається неплатоспроможним, позичальники, зазвичай, припиняють обслуговувати свої борги. А значна частина корпоративних клієнтів використовують час, відведений на ліквідацію банку, аби вивести ліквідне забезпечення за власними кредитами, «піти» у фіктивне банкрутство або ж через суд визнати кредитні угоди недійсними. У нас майже половина кредитів – або бланкові, або зі «сміттєвим» чи ж неякісним забезпеченням. Значна частина з них уже виставлялась на торги багато разів. Скільки раундів аукціонів потрібно буде провести, аби на них знайшовся покупець, а головне – чи залишиться за ними хоч якесь забезпечення? Тому ми і запроваджуємо «голландський аукціон». Ми будемо знімати такі лоти з індивідуального продажу та об’єднувати їх в пули. І тоді вже їх викуповуватимуть професійні гравці, що спеціалізуються на роботі з проблемною заборгованістю», – розповів Тарас Єлейко.

 Уже до кінця року усі активи, що перебувають в управлінні Фонду, планується виставити на торги. І менше, ніж за два роки вони мають бути продані.

Олексій Соболев, керівник проектного офісу ProZorro.Продажі пояснив: «Зараз працюємо над запровадженням  «голландських аукціонів» і реєстром активів. «Голландський аукціон» стисне часові межі продажу з 4-6 місяців до одного дня. Також ринок сам визначить вартість активу. «Голландський аукціон» працює на пониження ставки і коли ти дивишся, як падає ціна і  розумієш, що будь-хто може зараз зупинити ціну кліком і викупити борг, то мотивація дуже зростає».

Команда, що працює над запровадженням «голландського аукціону» (аукціону на пониження), переконана, що нова модель доведе свою ефективність. Новий формат аукціону знімає обмеження щодо мінімально необхідної кількості учасників торгів, а також передбачає, що ніхто з «претендентів» не знає, чи є ще зацікавлені покупці, і коли вони «вступлять у гру».   

Тренінг, що відбувся, став першим у серії подібних заходів, які Фонд гарантування та ProZorro.Продажі планують проводити для ЗМІ. Про час та місце проведення наступної зустрічі буде повідомлено додатково. Журналісти, що бажають відвідати захід, можуть попередньо зареєструватися, скинувши заявку на електронну адресу [email protected].

Знайшли помилку? Виділіть текст і натисність Ctrl+Enter