Як отримати від Фонду кошти за вкладом у неплатоспроможному банку на правах спадщини?

Першим кроком спадкоємця для оформлення своїх спадкових прав має бути звернення протягом шести місяців з дня смерті вкладника до державного або приватного нотаріуса за місцем відкриття спадщини з заявою про прийняття спадщини та подальшого отримання свідоцтва про право на спадщину.

Зверніть увагу, якщо на вклад претендує декілька спадкоємців, то вклад ділиться між усіма ними в частках, передбачених законом. Ці частки визначає нотаріус. Спадкоємцю бажано знати, в якому саме банку був відкритий депозит. Якщо спадкоємець впевнений в інформації щодо банків, в яких у спадкодавця були депозити, то нотаріус відправить до зазначених банків письмовий запит на отримання інформації про відкриті на ім'я спадкодавця банківські рахунки та їхній стан.

На запит нотаріуса банки зобов'язані подати відповідні відомості. У разі якщо спадкоємцю невідомо, в якій банківській установі спадкодавець мав вклад, іншого шляху крім вимоги до нотаріуса скласти і направити запити в усі відомі спадкоємцю банки, чинне законодавство України не передбачає. Таким чином, по закінченню 6 місяців з моменту смерті власника рахунку, спадкоємець отримає від нотаріуса свідоцтво про право на спадщину - нотаріально оформлений документ про право на спадщину.

Якщо успадкований вклад було розміщено у банку, що на момент отримання свідоцтва про право на спадщину вже був визнаний неплатоспроможним, спадкоємцю необхідно письмово звернутись до Фонду із такими документами:

  • заявою про виплату гарантованої суми відшкодування, завірену особистим підписом, із зазначенням фактичного місця проживання та дати подання;
  • засвідченою особистим підписом копією паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, з інформацією про прізвище, ім'я, по батькові, серію, номер, найменування або код органу, що видав документ, дату видачі;
  • копією документа, виданого контролюючим органом (довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП, раніше це був ідентифікаційний код чи ІПН)), тобто документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (крім осіб, у паспорті яких контролюючим органом зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта або до паспорта яких внесені дані про РНОКПП);
  • нотаріально засвідченою копією документа, що дає право на отримання відшкодування на правах спадщини.

Нагадуємо, що заяви про виплату гарантованої суми відшкодування розглядаються Фондом у строк, що не перевищує трьох календарних місяців з дня їх отримання. Відповідь на заяву надходить поштою заявнику на зазначену ним зворотню адресу.

Після отримання відповіді від Фонду спадкоємець може звернутись до будь-якого відділення банку-агента і пред’явити паспорт та документ, виданий відповідним контролюючим органом, тобто довідку про присвоєння  реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП, раніше це був ідентифікаційний код чи ІПН) та отримати належні йому за спадщиною кошти.

Знайшли помилку? Виділіть текст і натисність Ctrl+Enter